Rady Miejskiej w Lidzbarku z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark na 2010 r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212 , art. 214 , art. 215 , art. 222 , art. 235 , art. 236, Rada Miejska uchwala, co następuje: § 1 Dochody budżetu gminy w wysokości 36.865.857 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 31.751.840 zł, § 2 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 43.589.094 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 tego: wydatki bieżące w wysokości 28.957.573 zł, 2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012, zgodnie z załącznikiem nr 3. 3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 14.302.471zł., zgodnie z załącznikiem 2, 3 i 3a. 4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.701.668 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4. 5. Dochody i wydatki związane z realizacją: - zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5 ; - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6. § 3 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 6.723.237 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1) kredytów w kwocie 6.600.000 zł. 2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 123.237 zł. § 4 2. Przychody budżetu w wysokości 7.918.251 zł, rozchody w wysokości 1.195.014zł, zgodnie z załącznikiem nr 7. § 5 Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.500.000 zł ; 2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 6.723.237 zł ; 3) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie – 1.932.189 zł. § 6 1. Ustala się dochody w kwocie 168.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 148.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. 2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii. § 7 1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek na : 1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 3) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. 2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do : 1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do : - przeniesień wydatków między zadaniami inwestycyjnymi - przeniesień wydatków w wynagrodzeniach i pochodnych od wynagrodzeń bez ich zwiększania. 2) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych (2011 r.), jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. 3) zaciągania zobowiązań: a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4, b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011r. 4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. § 8 Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8. § 9 1. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 386.342 zł; wydatki – 386.342 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9. § 10 1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości: 1) przychody - 50.000 zł, 2) wydatki - 355.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10. § 11 1. Rezerwa ogólna wynosi 200.000 zł . 2. Rezerwa celowa wynosi 2.000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe § 12 Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 11a. § 13 Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi. § 14 Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego. Przewodnicząca Rady Miejskiej Irena RomulewiczUchwała Nr XXXVIII/281/09
art. 237 , art. 239 , art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241).
dochody majątkowe w wysokości 5.114.017 zł.
wydatki majątkowe w wysokości 14.631.521 zł.