Rady Miejskiej w Lidzbarku z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lidzbark na 2011r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art.237, art. 239, art.258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia Rada Miejska uchwala, co następuje: § 1 Dochody budżetu gminy w wysokości 35.293.854 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 33.100.647 zł, § 2 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 35.460.659 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości 31.530.359 zł, 2. Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 3.777.012 zł., zgodnie z załącznikiem 2 i 3. 3. Pozostałe wydatki majątkowe w 2011 r. w wysokości 153.288 zł, zgodnie z zał Nr 3a. 4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1.174.919 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4. 5. Dochody i wydatki związane z realizacją: - zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 ; - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6. § 3 Deficyt budżetu gminy w wysokości 166.805 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 1) zaciągniętego kredytu w wysokości 166.805 zł. § 4 Przychody budżetu w wysokości 1.279.572 zł, rozchody w wysokości 1.112.767 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7. § 5 Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na: 1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.500.000 zł; 2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 166.805 zł 3) spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 526.795 zł; § 6 1. Ustala się dochody w kwocie 184.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 164.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. 2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii. § 7 Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2010r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 ze zm) 1) dochody w wysokości 340.000 zł 2) wydatki w wysokości 340.000 zł. § 8 Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8. § 9 1. Rezerwa ogólna wynosi 250.000 zł . 2. Rezerwa celowa wynosi 76.522 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe § 10 1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 5 niniejszej Uchwały na : 1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu; 2) finansowanie planowanego deficytu budżetu; 3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów; 2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do : 1) przekazanie uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, 2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do : - przeniesień wydatków między zadaniami inwestycyjnymi, - przeniesień wydatków w wynagrodzeniach i składkach od nich naliczanych, 3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. § 11 Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi. § 12 Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego. Przewodniczący Rady Miejskiej Tomasz Dudaniec Uchwała Nr III/8/10
27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).
dochody majątkowe w wysokości 2.193.207 zł.
wydatki majątkowe w wysokości 3.930.300 zł.