Uchwała Nr XXIII/204/12
Rady Miejskiej w Lidzbarku
z dnia 20 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lidzbark na 2013r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art.237, art. 239, art.258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 38 886 637 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 36 457 785 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2 428 852 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 41 183 390 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości 35 094 885 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 6 088 505 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2013 roku w wysokości 5 348 033 zł., zgodnie z załącznikiem 2 i 3.
3. Pozostałe wydatki majątkowe w 2013 r. w wysokości 740 472 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3a.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 167 950 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
5. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 ;
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 296 753zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciągniętej pożyczki w wysokości 2 118 000 zł,
2) wolnych środków w wysokości 178 753 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 3 077 859 zł, rozchody w wysokości 781 106 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.500.000 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 118 000 zł;
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 208 025 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 188 025 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 ze zm)
1) dochody w wysokości 364.000 zł
2) wydatki w wysokości 364.000 zł.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.
§ 9
1. Rezerwa ogólna wynosi 350 000 zł .
2. Rezerwa celowa wynosi 778 646 zł z przeznaczeniem na :
- zarządzanie kryzysowe 95 000 zł
- skutki likwidacji i przekształcenia szkół 633 273 zł
- odprawy należne pracownikom jednostek budżetowych gminy na podstawie innych ustaw 50 373 zł
§ 10
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 5 niniejszej Uchwały na :
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu;
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :
1) przekazanie uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :
- przeniesień wydatków między zadaniami inwestycyjnymi,
- przeniesień wydatków w wynagrodzeniach i składkach od nich naliczanych,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tomasz Dudaniec
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).
dochody majątkowe w wysokości 2 428 852 zł.
wydatki majątkowe w wysokości 6 088 505 zł.