Uchwała Nr XXVI/184/08

Rady Miejskiej w Lidzbarku

z dnia 22 grudnia 2008 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark na 2009 r.

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)

 

Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 34.073.098 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a,

z tego: dochody bieżące w wysokości                   31.670.330 zł,
             dochody majątkowe w wysokości    2.402.768 zł.

 

§ 2

1.                 Wydatki budżetu gminy w wysokości 34.323.098 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości                       27.981.910 zł,
             wydatki majątkowe w wysokości                 6.341.188 zł

2.   Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009-2011, zgodnie z załącznikiem nr 3

3.   Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 5.672.309 zł., zgodnie z załącznikiem 3 i 3a .

4.   Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 824.893 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

§ 3

1.      Deficyt  budżetu gminy w wysokości 250.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z :

1)   zaciągniętych pożyczek w kwocie                          -   250.000 zł,

2.      Przychody budżetu w wysokości 1.557.254 zł, rozchody w wysokości 1.307.254 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

 

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwy:

1)  ogólną w wysokości                                                                   -   300.000 zł,

2)  celową w wysokości                                                                              -       2.000 zł,

z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe                                                              

 

§ 5

1.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6

1.      Ustala się dochody w kwocie 168.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 148.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

1.      Dotacje podmiotowe dla:

1)  gminnych instytucji kultury na łączną kwotę                                - 594.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 8.

2.      Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 119.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.

§ 8

1.      Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)     przychody      - 250.000 zł,

2)     wydatki          - 535.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 9

Ustala się plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych:

1) dochody- 310.579 zł ;

2) wydatki –310.579 zł

zgodnie z załącznikiem nr 11

§ 10

Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)       sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie               - 2.000.000 zł;

2)       spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie  - 1.307.254 zł;

§ 11

Upoważnia się Burmistrza do:

1)       zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2.000.000 zł,

2)       zaciągania zobowiązań:

a)   na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku.

3)       dokonywania zmian w planie wydatków w obrębie działu:

a)      przeniesień między zadaniami inwestycyjnymi

b)     przeniesień wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej bez zwiększania planowanych wydatków  na wynagrodzenia i pochodne ze stosunku pracy

4)       przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

5)       lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 12 i nr 12a.

§ 13

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.





Przewodnicząca Rady Miejskiej

 

                      Irena Romulewicz