Budżet Gminy Lidzbark na 2009 r.
Uchwała Nr XXVI/184/08
Rady Miejskiej w Lidzbarku
z dnia 22 grudnia 2008 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark na 2009 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 34.073.098 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a,
z tego: dochody bieżące w wysokości 31.670.330 zł,
dochody majątkowe w wysokości 2.402.768 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 34.323.098 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości 27.981.910 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 6.341.188 zł
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009-2011, zgodnie z załącznikiem nr 3
3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 5.672.309 zł., zgodnie z załącznikiem 3 i 3a .
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 824.893 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 250.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z :
1) zaciągniętych pożyczek w kwocie - 250.000 zł,
2. Przychody budżetu w wysokości 1.557.254 zł, rozchody w wysokości 1.307.254 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 300.000 zł,
2) celową w wysokości - 2.000 zł,
z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 168.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 148.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 594.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 119.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
§ 8
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 250.000 zł,
2) wydatki - 535.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 9
Ustala się plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych:
1) dochody- 310.579 zł ;
2) wydatki –310.579 zł
zgodnie z załącznikiem nr 11
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 2.000.000 zł;
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 1.307.254 zł;
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2.000.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku.
3) dokonywania zmian w planie wydatków w obrębie działu:
a) przeniesień między zadaniami inwestycyjnymi
b) przeniesień wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej bez zwiększania planowanych wydatków na wynagrodzenia i pochodne ze stosunku pracy
4) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 12 i nr 12a.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Irena Romulewicz
Rady Miejskiej w Lidzbarku
dochody majątkowe w wysokości 2.402.768 zł.
wydatki majątkowe w wysokości 6.341.188 zł
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Załączniki (3) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Teresa Wasiak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Teresa Wasiak |
Data wprowadzenia: | 2009-01-09 14:07:52 |
Opublikował: | Teresa Wasiak |
Data publikacji: | 2009-01-09 14:11:14 |
Ostatnia zmiana: | 2009-01-09 14:10:04 |
Ilość wyświetleń: | 1445 |