Uchwała Nr XIII/97/11

Rady Miejskiej w Lidzbarku

z dnia 12 grudnia 2011 r.

 

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lidzbark na 2012 r.                      

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art.237, art. 239, art.258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121  ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).

 

Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 36 909 065 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości                   35 160 841 zł,
             dochody majątkowe w wysokości             1 748 224 zł.

 

§ 2

1.        Wydatki budżetu gminy w wysokości 39 436 930 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości                       34 062 325 zł,
             wydatki majątkowe w wysokości               5 374 605 zł.

2.     Wydatki inwestycyjne w 2012 roku w wysokości 5 292 905 zł., zgodnie z załącznikiem 2 i 3.

3.     Pozostałe wydatki majątkowe w 2012 r. w wysokości 81 700 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 3a.

4.     Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 316 698 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

5.     Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 ;

        - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.

  

§ 3

Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 527 865 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)     zaciągniętej pożyczki w wysokości 2 118 000 zł,

2)     wolnych  środków w wysokości 409 865 zł.

 

§ 4

Przychody budżetu w wysokości 3 308 983 zł, rozchody w wysokości 781 118 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)       finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.500.000 zł;

2)       finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 118 000 zł;

 

§ 6

1.      Ustala się dochody w kwocie 195.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 175.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 ze zm)

1) dochody w wysokości 355.000 zł

2) wydatki w wysokości 355.000 zł.

 

§ 8

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

 

§ 9

1.   Rezerwa ogólna wynosi 299 000 zł .

2.   Rezerwa celowa wynosi 86 000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe

 

§ 10

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 5 niniejszej Uchwały na :

1)     finansowanie przejściowego deficytu budżetu;

2)     finansowanie planowanego deficytu budżetu;

 

 

2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :

1)     przekazanie uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

2)     dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :

      - przeniesień wydatków między zadaniami inwestycyjnymi,

      - przeniesień wydatków w wynagrodzeniach i składkach od nich naliczanych,

3)     lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

 § 11

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

 

   § 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej  w Lidzbarku

Tomasz Dudaniec