Lidzbark: OBSŁUGA BANKOWA BUDŻETU GMINY LIDZBARK
Numer ogłoszenia: 486930 - 2013; data zamieszczenia: 27.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Lidzbarku , ul. Sądowa 21, 13-230 Lidzbark, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6961505, faks 023 6962107.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lidzbark.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: OBSŁUGA BANKOWA BUDŻETU GMINY LIDZBARK.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Prowadzenie obsługi bankowej budżetu Gminy Lidzbark i niżej wymienionych jednostek organizacyjnych od 16.01.2014r. do 15.01.2018r.: 1) Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli w Lidzbarku, ul. Jeleńska 38, 2) Przedszkole Miejskie w Lidzbarku ul. Akacjowa 19, 3) Gimnazjum Lidzbark ul. Nowa 10, 4) Gimnazjum Dłutowo ul. Długa 61 ,13-203 Dłutowo, 5) Szkoła Podstawowa Nr 1 w Lidzbarku ul. Działdowska 13, 6) Szkoła Podstawowa w Bryńsku, 13-230 Lidzbark, 7) Szkoła Podstawowa w Dłutowie, ul. Długa 61 ,13-203 Dłutowo, 8) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lidzbarku, ul. Jeleńska 26, 9) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Lidzbarku, Leśniczówka 1. W przypadku łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych lub powstania nowych wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie. Obecnie budżet Gminy Lidzbark na rok 2013 kształtuje się: 1) dochody budżetowe 40.227.241,49 zł. 2) wydatki budżetowe 43.171.497,98 zł. Wartość majątku trwałego Gminy Lidzbark na dzień 31.12.2012r. wynosi: 87.826.336,98zł. Bankowa obsługa będzie polegała na: 1) bezpłatnym otwieraniu i prowadzeniu rachunków bieżących, pomocniczych, depozytowych (oraz rachunków do obsługi pozyskiwanych środków zewnętrznych, w tym funduszy unijnych), 2) realizacji poleceń przelewów do innych banków, 3) bezpłatnej realizacji poleceń przelewów wewnętrznych (między rachunkami w tym samym banku), 4) Przyjmowaniu wpłat gotówkowych, 5) dokonywaniu wypłat gotówkowych (wypłaty gotówkowe do 25.000 zł bez uprzedniego zamówienia gotówki), 6) zapewnieniu obsługi bankowej jednostkom organizacyjnym, w tym dokonywanie wypłat w siedzibie banku: - dodatków mieszkaniowych ok. 96 miesięczne o wartości ok.107.507zł., - zasiłki stałe ok. 23 miesięcznie o wartości ok. 111.936zł., - zasiłki okresowe ok. 50 miesięcznie o wartości ok. 254.992zł., - zasiłki rodzinne i fundusz alimentacyjny ok. 816 miesięcznie o wartości ok. 3.064.308zł., 7) sporządzaniu wyciągów bankowych z potwierdzeniem salda na każdy dzień roboczy w formie papierowej, 8) sporządzaniu wyciągów bankowych za każdy dzień, w którym dokonano operacji finansowej na rachunku wraz z załącznikami w formie papierowej, 9) bezpłatnym udostępnieniu wszystkim jednostkom systemu umożliwiającego dokonanie drogą elektroniczną wyżej wymienionych czynności oraz bezpłatnym przeszkoleniu pracowników w tym zakresie: - składania poleceń przelewów z rachunków własnych na rachunki w bankach krajowych i przelewów wewnętrznych między rachunkami w tym samym banku, uzyskiwanie informacji i historii o wszystkich operacjach wykonywanych na rachunku w dniu bieżącym i w dniach poprzednich, 10) bezpłatnym udostępnieniu usługi elektronicznego dokonywania przelewów oraz uzyskiwaniu informacji o stanie rachunku, 11) realizacji na żądanie przelewów w formie papierowej złożonych do godziny 14.00, w tym samym dniu, a złożone po godzinie 14.00 realizowane będą następnego dnia roboczego, 12) bezpłatnym wydawaniu wyciągów z rachunków bankowych z ustalonym saldem w dniu następnym do godz. 11.00, 13) bezpłatnym wydawaniu zaświadczeń przez bank, 14) bezpłatnym sporządzaniu odpisu wyciągów bankowych lub ksero, 15) bezpłatnym wydawaniu książeczek czekowych, 16) przenoszeniu przez Bank na rachunek budżetu Gminy Lidzbark, w ostatnim dniu roku, dochodów z tytułu naliczonych odsetek od środków na rachunkach bankowych jednostek podległych organizacyjnie Gminie, 17) oprocentowaniu rachunków bieżących i pomocniczych budżetu Gminy Lidzbark i jej jednostek organizacyjnych; bank zapewnia oprocentowanie środków na rachunkach bankowych Gminy Lidzbark i jej jednostek organizacyjnych (bieżących i pomocniczych) płatnych na każde żądanie. Oprocentowanie będzie obliczone w oparciu o stawkę procentową WIBID 1M ustaloną w pierwszym dniu każdego miesiąca, na podstawie średniej arytmetycznej stawki WIBID 1M z poprzedniego miesiąca i obowiązującą do ostatniego dnia miesiąca następnego, powiększoną lub pomniejszoną o marżę oferowaną przez Bank w ofercie. Zmiana oprocentowania środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku bieżącym będzie następowała w miesięcznych okresach obrachunkowych. Odsetki na rachunkach będą naliczane i dopisywane na koniec każdego miesiąca. 18) udzielaniu kredytu w rachunku bieżącym do wysokości 1.500.000,00 PLN na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego ewidencjonowanego w rachunku bieżącym budżetu. Z kredytu Zamawiający będzie korzystał około 90 dni w roku. Dopuszczalną formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel in blanco. Kredyt w następnych latach objętych umową może ulec zmianie w przypadku, gdy uchwała na dany rok budżetowy określać będzie inny limit. Kredyt będzie ewidencjonowany w rachunku bieżącym budżetu Gminy Lidzbark. Zamawiający może dysponować środkami do wysokości przyznanego limitu zadłużenia, natomiast każdy wpływ na rachunek bankowy będzie powodował zmniejszenie salda zadłużenia. Kredyt oprocentowany będzie według dziennej stawki bazowej WIBOR dla depozytów 1M ustaloną jako średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M za miesiąc poprzedzający kolejny miesięczny okres odsetkowy, powiększony lub pomniejszony o marżę Wykonawcy w wysokości określonej w złożonej ofercie, stałą w okresie obowiązywania zamówienia. Bank nalicza odsetki od faktycznie wykorzystanych środków kredytu, w miesięcznych okresach obrachunkowych. Bank zobowiązany jest do wyliczenia odsetek za każdy miesiąc i przekazania obciążenia dla Zamawiającego celem dokonania zapłaty. Spłata kredytu nastąpi najpóźniej w okresie do 31 grudnia danego roku budżetowego. 2. Dodatkowe warunki i objaśnienia: 1) Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał siedzibę, oddział(filię) na terenie miasta Lidzbarka. 2) Zamawiający wymaga, aby stanowiska do bankowości elektronicznej funkcjonowały we wszystkich jednostkach z dniem obowiązywania umowy. 3) Wykonawca w ramach złożonej oferty jest zobowiązany do zapewnienia kompleksowej obsługi elektronicznej w standardzie zapewniającym pełne bezpieczeństwo, zgodnie z przepisami prawa w zakresie bankowej obsługi finansowej budżetu gminy. 4) Zamawiający informuje, że wszystkie materiały dotyczące budżetu gminy są zamieszczone na stronie internetowej www.bip.umig.lidzbark.pl - sprawozdania w zakładce budżet - WPF w zakładce Wieloletnia Prognoza Finansowa - Opinie RIO w zakładce Uchwały SO RIO Olsztyn.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.10.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.01.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Wykonawca wykaże spełnienie warunku, jeżeli posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (tekst jednolity Dz.U. z 2002 roku Nr 72, poz. 665 z późn. zm.)

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 2 do siwz.

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 2 do siwz.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 2 do siwz.

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o        Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi zał. nr 2 do siwz.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) oświadczenie o nie zaleganiu z opłatami podatkowymi w urzędzie skarbowym oraz w innych organach podatkowych np. opłat podatków lokalnych a także, że nie zalegają z opłatami składek na ubezpieczenie społeczne, 2) projekt umowy do oferty uwzględniający istotne postanowienia określone w pkt.VII siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.umig.lidzbark.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Lidzbark, ul. Sądowa 21 13-230 Lidzbark, pok. nr 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Lidzbark, ul. Sądowa 21 13-230 Lidzbark, pok. nr 9 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Burmistrz Lidzbarka

(-) Jan Rogowski