z dnia 28 grudnia 2007 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark na 2008 r.

 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165, 165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 30.570.249 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a,

z tego: dochody bieżące w wysokości                  28.929.158 zł,
             dochody majątkowe w wysokości         1.641.091 zł.

 § 2

1.                 Wydatki budżetu gminy w wysokości 29.783.330 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości                  26.067.701 zł,
             wydatki majątkowe w wysokości                    3.715.629 zł

2.   Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010, zgodnie z załącznikiem nr 3

3.   Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 3.483.300zł., zgodnie z załącznikiem 3 i 3a .

4.   Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 1.016.925 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

 § 3

1.      Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 786.919 zł przeznacza się na:

1)   planowaną spłatę rat pożyczek w kwocie                            -   786.919 zł,

2.      Przychody budżetu w wysokości 520.335 zł, rozchody w wysokości 1.307.254 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

 § 4

W budżecie tworzy się rezerwy:

1)  ogólną w wysokości                                                                       -   240.000 zł,

2)  celową w wysokości                                                                 -   102.000 zł,

z przeznaczeniem na

a)   zarządzanie kryzysowe                                                   -    2.000 zł,

b)   skutki podwyżek nauczycieli                                        - 100.000 zł,

 § 5

1.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6

1.      Ustala się dochody w kwocie 140.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 120.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 § 7

1.      Dotacje podmiotowe dla:

1)  gminnych instytucji kultury na łączną kwotę                - 555.045 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 8.

2.      Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 113.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.

 § 8

1.      Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)     przychody            - 70.000 zł,

2)     wydatki            - 175.200 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

 § 9

Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)       sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie         - 1.500.000 zł;

2)       spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie  - 1.307.254 zł;

§ 10

Upoważnia się Burmistrza do:

1)       zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.500.000 zł,

2)       zaciągania zobowiązań:

a)   na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku.

3)       dokonywania zmian w planie wydatków w obrębie działu:

a)     przeniesień między zadaniami inwestycyjnymi

b)     przeniesień wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej bez zwiększania planowanych wydatków  na wynagrodzenia i pochodne ze stosunku pracy

4)       przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

5)       lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 11

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 11a.

§ 12

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

 § 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiegooraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.



Przewodnicząca Rady Miejskiej
Irena Romulewicz