LICENCJE NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO TAKSÓWSKĄ
Podstawa prawna:
-Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym /tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 z późniejszymi zmianami/. -Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 roku w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych /Dz. U. z 2013 r. poz. 916/.
I. Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką (do pobrania).
Załączniki: -oświadczenie o niekaralności osoby prowadzącej działalność gospodarczą (do pobrania), -oświadczenie o zamiarze zatrudniania kierowców (do pobrania), -wykaz pojazdów (do pobrania) wraz z kserokopią dowodu rejestracyjnego, a w przypadku, gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu - również dokument potwierdzający prawo dysponowania nim, -dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji
Dokumenty do wglądu: -świadectwolegalizacjiurządzeniapomiarowo-kontrolnego, -prawo jazdy, -orzeczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.
II. Opłaty: - za licencję ważną do 15 lat opłata wynosi 200 złotych, - za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat opłata wynosi 250 złotych, - za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat opłata wynosi 300 złotych,
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie UMiG Lidzbark, ul. Sądowa 21 pok. nr 5 lub bezgotówkowo na rachunek UMiG Lidzbark nr
BS w Działdowie z/s w Lidzbarku 83 8215 0006 2001 0000 0941 0032
III. Termin odpowiedzi:
Do 30 dni.
IV. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. V. Uwagi:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.