Podstawa prawna: art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r., Nr 80, poz. 717); plany miejscowe zagospodarowania przestrzennego.
I. WYMAGANE DOKUMENTY
1. "Wniosek o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu"
przy zmianie zagospodarowania terenu, polegającej na budowie obiektu budowlanego lub wykonaniu innych robót budowlanych, a także przy zmianie sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części.
2. Załączniki:
· dwie kopie mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku, kopie mapy katastralnej, przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zawierające określenie granic terenu objętego wnioskiem, i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać.
Charakterystyka inwestycji, obejmująca:
· określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów;
[należy podać informacje, czy istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego, warunek ten może być spełniony poprzez dołączenie do wniosku umowy zawartej między właściwą jednostką organizacyjną a inwestorem, gwarantującej wykonanie uzbrojenia];
· określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej;
· wykazanie dostępu działki inwestycyjnej do drogi publicznej (w przypadku, kiedy działka inwestycyjna nie przylega bezpośrednio do drogi publicznej);
· określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji, oraz w przypadku braku obowiązku przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko,
· określenie wielkości powierzchni sprzedażowej, w przypadku planowanej budowy obiektu handlowego,
· ewentualne upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora.
II. OPŁATY:
- za wydanie decyzji – 107 zł
Nie podlegają opłacie skarbowej decyzje w sprawach budownictwa mieszkaniowego
a. budynków i budowli przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej - 190,00 zł.
b. zespołu garaży składającego się z co najmniej trzech garaży - 152 zł
c. budynków gospodarczych garaży i budynków o funkcji mieszanej - 38 zł
d. pozostałych - 90 zł
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 2 miesięcy
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Planowania Przestrzennego Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego *za pośrednictwem organu, który wydał decyzję(odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy)
Odwołanie wnosi w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI:
Inwestycje skomplikowane m.in. szkodliwe dla środowiska, niektóre sieciowe mogą powodować wydłużenie czasu postępowania administracyjnego.