Podatek leśny od osób fizycznych
Przepisy lokalne dot. podatku: Uchwała Nr XXXIV/250/98 Rady Miejskiej w Lidzbarku z dnia 02 czerwca 1998 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej
Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć informację podatkową
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy lasu
3. Oświadczenie o wieku drzewostanu
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku.
Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystania przedmiotu opodatkowania lub jego części , podatek ulega obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło to zdarzenie.
Obowiązek podatkowy wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.
Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informacje o gruntach leśnych sporządzoną na formularzu wg wzoru ustalonego przez Radę Miejską w dniu 26 listopada 2015 roku. Uchwałą Nr XII/104/15 w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/18/2002 Rady Miejskiej w Lidzbarku w sprawie określenia wzorów formularzy informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, deklaracji na podatek od nieruchomości, deklaracji na podatek rolny, deklaracji na podatek leśny.
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu - pokój Nr 9 lub pokój nr 4 w godzinach pracy urzędu
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Lidzbarka (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku w godzinach pracy Urzędu lub za pośrednictwem poczty).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty stawiane decyzji.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział finansowy Urzędu Miasta i Gminy Krystyna Drankowska- inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat (pokój nr 5) , Ryszarda Chrabowska - podinspektor ds. wymiaru podatków i opłat (pokój nr 4).
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 465 z póżn. zm.).
Uwagi:
A. Na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym organ podatkowy może:
- odroczyć lub rozłożyć na raty termin płatności podatku - Podstawa prawna - art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa
- Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy
B. Można odroczyć lub rozłożyć na raty zaległości podatkowe wraz z odsetkami za zwłokę
C. Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 30% ogłoszonej na podstawie art. 56 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa, stawki odsetek za zwłokę - podstawa prawna - Uchwała Nr XXXIV/250/98 Rady Miejskiej w Lidzbarku z dnia 02 czerwca 1998 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.
D. Zaległości podatkowe z tytułu podatku leśnego odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną można umorzyć.
Podstawa prawna - art.67a § 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012r., poz. 749 z późn. zm.)
- Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności raty podatku
E. W przypadku złożenia wniosku o którym mowa w pkt A, B, C, D przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą stosuje się ustawę z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2010r. Nr 18, poz. 99)
F. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie.
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do właściwego Urzędu Skarbowego zgodnie z miejscem zamieszkania podatnika w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku leśnego - wymienione w decyzji podatkowej:
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
lub w ciągu 14 dni od dni otrzymania niniejszej decyzji
H. Wpłat można dokonywać u inkasentów (sołtysów), w kasie UMiG lub na konto Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku: Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku 83 8215 0006 2001 0000 0941 0032
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Izabela Rzeszutko |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Izabela Rzeszutko |
Data wprowadzenia: | 2007-02-07 11:17:40 |
Opublikował: | (brak danych) |
Data publikacji: | (brak danych) |
Ostatnia zmiana: | 2016-01-07 15:13:58 |
Ilość wyświetleń: | 3024 |