Uchwała Nr XXXVIII/281/09

Rady Miejskiej w Lidzbarku

z dnia 30 grudnia 2009r.

 

                 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark na 2010 r.                      

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212 , art. 214 , art. 215 , art. 222 , art. 235 , art. 236,
art. 237 , art. 239 , art. 264 ust. 3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241).

 

Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 36.865.857 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości                   31.751.840 zł,
             dochody majątkowe w wysokości             5.114.017 zł.

 

§ 2

1.        Wydatki budżetu gminy w wysokości 43.589.094 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 tego: wydatki bieżące w wysokości              28.957.573 zł,
             wydatki majątkowe w wysokości               14.631.521 zł.

2.     Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3.     Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 14.302.471zł., zgodnie z załącznikiem 2, 3 i 3a.

4.     Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.701.668 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

5.     Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5 ;

        - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.

 

 

§ 3

1.   Deficyt budżetu gminy w wysokości 6.723.237 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1) kredytów w kwocie 6.600.000 zł.

2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 123.237 zł.

 

§ 4

2.      Przychody budżetu w wysokości 7.918.251 zł, rozchody w wysokości 1.195.014zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)       finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.500.000 zł ;

2)       finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 6.723.237 zł ;

3)       wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie – 1.932.189 zł.

 

§ 6

1.      Ustala się dochody w kwocie 168.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 148.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek na :

1)  pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

2)  finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

3)  wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

 

2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :

1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :

      - przeniesień wydatków między zadaniami inwestycyjnymi

      - przeniesień wydatków w wynagrodzeniach i pochodnych od wynagrodzeń bez ich zwiększania.

2) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych (2011 r.), jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

   3) zaciągania zobowiązań:

a)   na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011r.

4)  lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

§ 8

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

§ 9

1.      Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 386.342 zł; wydatki – 386.342 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 10

1.      Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)     przychody      - 50.000 zł,

2)     wydatki          - 355.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 11

1.   Rezerwa ogólna wynosi 200.000 zł .

2.    Rezerwa celowa wynosi 2.000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe

 

§ 12

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 11a.

    § 13

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

 

   § 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej

 

                      Irena Romulewicz