Uchwała Nr III/8/10

Rady Miejskiej w Lidzbarku

z dnia 28 grudnia 2010 r.

 

                     w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lidzbark na 2011r.                      

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art.237, art. 239, art.258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).

 

Rada Miejska uchwala, co następuje:

 

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 35.293.854 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości                   33.100.647 zł,
             dochody majątkowe w wysokości             2.193.207 zł.

 

§ 2

1.        Wydatki budżetu gminy w wysokości 35.460.659 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 z tego: wydatki bieżące w wysokości                       31.530.359 zł,
             wydatki majątkowe w wysokości               3.930.300 zł.

2.     Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 3.777.012 zł., zgodnie z załącznikiem 2 i 3.

3.     Pozostałe wydatki majątkowe w 2011 r. w wysokości 153.288 zł, zgodnie z zał Nr 3a.

4.     Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1.174.919 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

5.     Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 ;

        - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§ 3

Deficyt budżetu gminy w wysokości 166.805 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1) zaciągniętego kredytu w wysokości 166.805 zł.

§ 4

Przychody budżetu w wysokości 1.279.572 zł, rozchody w wysokości 1.112.767 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)       finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 1.500.000 zł;

2)       finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 166.805 zł

3)       spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 526.795 zł;

 

§ 6

1.      Ustala się dochody w kwocie 184.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 164.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 20.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2010r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 ze zm)

1) dochody w wysokości 340.000 zł

2) wydatki w wysokości 340.000 zł.

 

§ 8

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

 

§ 9

1.   Rezerwa ogólna wynosi 250.000 zł .

2.    Rezerwa celowa wynosi 76.522 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe

 

 

 

§ 10

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 5 niniejszej Uchwały na :

1)     finansowanie przejściowego deficytu budżetu;

2)     finansowanie planowanego deficytu budżetu;

3)     spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów;

 

2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do :

1)     przekazanie uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

2)     dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :

      - przeniesień wydatków między zadaniami inwestycyjnymi,

      - przeniesień wydatków w wynagrodzeniach i składkach od nich naliczanych,

3)     lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

 § 11

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

 

   § 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Tomasz Dudaniec