Uchwała Nr V/21/07

Rady Miejskiej w Lidzbarku

z dnia 8 lutego 2007 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lidzbark na 2007 r.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” i „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z późn. zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)

 

Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 29.058.750 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2

1.   Wydatki budżetu gminy w wysokości 29.303.291 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

2.   Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2009, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3.   Wydatki inwestycyjne w 2007 roku w wysokości 1.760.880 zł. zgodnie z zał. Nr 3a.

4.   Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 761.966 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

 

§ 3

1.      Deficyt budżetu gminy w wysokości 244.541 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)   nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 244.541 zł,

2.      Przychody budżetu w wysokości 1.581.795 zł, rozchody w wysokości 1.337.254 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

 

§ 4
W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości   204.186 zł,

 

§ 5

1.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.

3.      Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8

§ 6

1.      Ustala się dochody w kwocie 140.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 125.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.      Ustala się wydatki w kwocie 15.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

 

§ 7

1.      Dotacje podmiotowe dla:

1)    gminnych instytucji kultury na łączną kwotę             -             570.620 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 9.

2.      Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 106.260 zł, zgodnie załącznikiem nr 10.

 

§ 8

1.      Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)     przychody            -   90.000 zł,

2)     wydatki                 - 153.412 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 11.

 

§ 9

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)     sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie      -       1.500.000 zł;

2)     spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie -       1.337.254 zł;

 

§ 10

Upoważnia się Burmistrza do:

1)       zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.500.000 zł,

2)       zaciągania zobowiązań:

a)  na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)   z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku.

3)       dokonywania zmian w planie wydatków w obrębie działu:

a)      przeniesień między zadaniami inwestycyjnymi,

b)    przeniesień wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej bez zwiększenia planowanych wydatków na wynagrodzenia i pochodne ze stosunku pracy,

4)       lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

§ 11

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 12 i nr 12a.

 

§ 12

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

 

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.



Przewodnicząca Rady Miejskiej
Irena Romulewicz