Uchwała Nr XXXVI/319/05

Rady Miejskiej w Lidzbarku

 z dnia 29 grudnia 2005 r.

 

w sprawie budżetu na rok 2006

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 109, art. 124, ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003 r., Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).

Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1

1.    Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 29.366.319 zł, zgodnie z zał. nr 1 i 1a.

2.    Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:

a)    dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.055.922 zł, zgodnie z zał. nr 3,

b)   dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 70.000 zł, zgodnie z zał.  nr 4,

c)    dotacje celowe na realizację zadań własnych gminy w wysokości 1.045.331 zł

d)   dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 145.150 zł,

e)    subwencja ogólna – 11.240.844 zł,

f)     dochody własne – 7.653.638 zł,

g)    środki pozyskane z innych źródeł – 2.892.126 zł,

h)    inne dotacje – 263.308 zł.

§ 2

1.    Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 28.978.191 zł, zgodnie z zał. nr 2.

2.    Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:

1)   wydatki bieżące kwotę 24.271.000 zł, w tym na:

a)    wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 11.465.985 zł,

b)   dotacje 621.568 zł,

c)    wydatki na obsługę długu gminy 117.000 zł,

2)   wydatki majątkowe w 2006 r. w wysokości 4.707.191 zł,

a)    wydatki inwestycyjne na 2006 r. w wysokości 4.588.441 zł, zgodnie z zał. nr 5,

b)   pozostałe wydatki majątkowe na 2006 r. w wysokości 118.750 zł, zgodnie z zał. nr 6.

3.       Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności (art. 124 ust. 1 pkt. 4a ustawy o finansach publicznych), zgodnie z zał. nr 7.

4.       Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:

a)    wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.055.922 zł, zgodnie z zał. nr 3,

b)   wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie:

         porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 73.328zł, zgodnie z zał. nr 4,

c)    wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 145.150 zł,

§ 3

Nadwyżkę budżetu gminy w wysokości 388.128  zł przeznacza się na rozchody:

a)         spłatę rat pożyczek w kwocie 388.128 zł,

§ 4

1.      Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2006 r. w wysokości 6.837.925 zł, zgodnie
z zał. nr 8.

2.      Prognozuje się sytuację finansową gminy w latach spłaty długu, zgodnie z zał. nr 8a.

3.      Uchwala się przychody w wysokości 994.134 zł i rozchody w wysokości 1.382.262 zł, stanowiące zał. nr 9.

§ 5

Uchwala się dotacje dla:

a)    samorządowych instytucji kultury w wysokości 524.340 zł, zgodnie z zał. nr 10,

b)   podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji
w wysokości 93.900 zł, zgodnie z zał. nr 11,

§ 6

Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:

        przychody – 47.000 zł,

        wydatki – 50.000 zł,

zgodnie z zał. nr 12.

§ 7

Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 85.000 zł.

 

 

§ 8

1.      Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego oraz do spłat zobowiązań do wysokości kwot uchwalonych w budżecie.

§ 9

Ponadto upoważnia się Burmistrza do:

1)      zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego niedoboru budżetowego do wysokości 1.500.000 zł oraz zaciągania pożyczek na prefinansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej do wysokości 3.100.000 zł.

2)      dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych między rozdziałami i paragrafami  z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

3)      lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 10

1.      Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2006.

2.      Burmistrz niezwłocznie ogłosi niniejszą uchwałę w Dzienniku Urzędowym
Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

                                                                                                              Tomasz Dudaniec